السیسی جنگ روانی را عامل اعتراضات مردمی خواند

به گزارش مجله رویای کره ای، عبدالفتاح السیسی در سخنانی مدعی شد که مصر در معرض شایعات و دروغ و فریب از طریق فضای مجازی قرار گرفته است.

السیسی جنگ روانی را عامل اعتراضات مردمی خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز (یکشنبه) در سخنانی به مناسبت چهل و ششمین سالگرد جنگ اکتبر 1973 گفت که مصر در معرض جنگ روانی قرار گرفته است.

به نوشته القدس العربی، او گفت: اطمینان دارم مصر در برابر جنگ روانی که توأم با دروغ و فریب است و از طریق فضای مجازی به میان مردم رسوخ کرده، پیروز خواهد شد.

او پیروزی مصر در جنگ اکتبر را نه صرفا یک پیروزی نظامی، بلکه نشان دهنده اراده مردم مصر دانست و گفت: در طی سال ها انواع جنگ ها تغییر یافته و اکنون به جنگ روانی رسیده ایم و اکنون این جنگ تلاش دارد اعتماد میان مردم و مؤسسات ملی را هدف قرار دهد و حکومت را بعنوان دشمن مردم معرفی کند.

السیسی گفت برای پیروزی در این جنگ روانی باید به اعتماد و عقاید مردم تکیه کرد.

به نطر می رسد منظور وی از جنگ روانی، سخنان و ویدئوهای فردی به نام محمد علی است که در یک ماه گذشته فضای سیاسی مصر را تحت تأثیر قرار داده و افشاگری هایش از السیسی و ارتش مصر، بسیاری را به خیابان ها کشانده است. السیسی پیش از این نیز افشاگری های محمد علی درخصوص خانواده خود را کذب خوانده و درباره ارتش نیز گفته بود که نباید اعتماد مردم به ارتش به خاطر این اتهامات مخدوش شود. (جزئیات بیشتر)

در هر صورت بخش قابل توجهی از مردم مصر افشاگری های محمد علی را پذیرفته و برای مدتی خیابان های مصر را به صحنه اعتراض تبدیل کردند. طبق آخرین آمار و به گفته نهاد مصری کمیساریای حقوق و آزادی تا کنون 3080 نفر در جریان اعتراضات بازداشت شده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 445

به "السیسی جنگ روانی را عامل اعتراضات مردمی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی جنگ روانی را عامل اعتراضات مردمی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید