بیماری وبا در خوزستان بومی است

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیماری وبا در خوزستان بومی است و طبق الگوی فصلی همه ساله زیر مراقبت شدید مراکز بهداشتی قرار گرفته است.

بیماری وبا در خوزستان بومی است

سید محمد علوی گفت: با همت و کوشش کادر بهداشت در تشدید فعالیت های غربالگری و طبق موازین مراقبت سندرمیک در مبادی ورودی کشور، 2 مورد وبای التور در شهرستان های اهواز و کارون شناسایی شد که این افراد مبتلا یا سابقه مسافرت داشته و یا با افرادی با سابقه مسافرت در تماس بوده اند که شرایط عمومی بیماران مساعد گزارش شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز می گوید: بیماری وبا در خوزستان بومی است و طبق الگوی فصلی همه ساله زیر مراقبت شدید مراکز بهداشتی قرار گرفته است.

به گفته او هر بیماری با علایم گوارشی اسهال و استفراغ غربالگری می شوند و افراد با اسهال آبکی شدید بدون تب حتما باید مورد آنالیز آزمایشگاهی قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: راه های انتقال این بیماری آب آشامیدنی ناسالم، غذای آلوده مانند میوه و سبزی نشسته، و یا غذای کاملا پخته نشده و رعایت نکردن موازین بهداشتی مانند شسته نشدن دست ها با آب و صابون است.

این مقام مسئول می گوید: وظیفه سازمان آبفا این است که حتما در تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم کوشش کند البته در بعضی از منطقه ها مشکلاتی در تامین آب وجود دارد که در این شرایط تشدید فعالیت ها و نظارت ها ضروری است.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2147

به "بیماری وبا در خوزستان بومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری وبا در خوزستان بومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید