ترامپ روی حمایت نژادپرستان حساب باز نموده است

به گزارش مجله رویای کره ای، ترامپ در مناظره انتخاباتی خود نام گروهی نژادپرست را مورد تاکید قرار داده که به شدت اسلام ستیز، زن ستیز و ضد مهاجرت هستند.

ترامپ روی حمایت نژادپرستان حساب باز نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حدود سه سال پیش و در اوایل روی کارآمدن ترامپ، جی ای. پیرسون، کارشناس مسائل سیاسی با چاپ مقاله ای در نشریات آمریکایی نوشت، حامیان و فعالان حقوق مدنی، دانشمندان حوزه علوم اجتماعی و شهروندان عادی آمریکا همگی بر این موضوع توافق نظر دارند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک نژاد پرست به مفهوم واقعی کلمه است.

در واقع اقدامات ترامپ از نظر بسیاری از روانشناسان نشان دهنده تعصبات نژاد پرستانه است و اقدامات نژاد پرستانه ترامپ به گسترش ناامنی اجتماعی، اضطراب و پریشانی بین شهروندان آمریکایی انجامیده است. رئیس جمهوری آمریکا، به صراحت از اقدامات خشونت بار گروه های نژادپرست حمایت می نماید و گروههای نژادپرست و راستگرای افراطی، از حامیان اصلی ترامپ محسوب می شوند.

در همین ارتباط نیز، وب سایت هیل وابسته به کنگره آمریکا در یادداشتی به سخنان ترامپ در جریان مناظره انتخاباتی اخیرش پرداخته و با اشاره به بعضی سخنان ترامپ در این مناظره، چنین اظهاراتی را حمایت علنی رئیس جمهور آمریکا از یک گروه نژادپرست افراطی به نام پسران افتخار عنوان نموده است.

این یادداشت با نقل قولی از ترامپ آغاز می گردد که در جریان نخستین دور از مناظره های انتخاباتی خود گفته است.

ترامپ در اولین دور از مناظره های انتخاباتی با رقیبب دموکراتش، در پاسخ به پرسش مجری برنامه که نظر ترامپ را درباره راست گرایان و سفیدبرتر پنداران سوال نموده بود، پاسخ می دهد: پسران افتخار، پشت به پشت هم و در کنار هم بایستید.

گزارش در ادامه با انتقاد از این اظهار نظر ترامپ در مناظره انتخاباتی اخیر، طرح چنین اظهار نظری را بسیار عجیب و بی معنا عنوان نموده و به نقل از یکی از سناتورهای سیاه پوست و جمهوری خواه آمریکا گفته است: به نظرم، ترامپ این سخنان را اشتباه و نادرست گفته و باید سخنانش را تصحیح کند.

صرف نظر از این که قصد و هدف ترامپ از این سخنان چه بوده است، اما تردیدی نیست که کابران شبکه های اجتماعی و هواداران سفید برتر پنداران این سخنان ترامپ را به عنوان دستورالعملی برای برپایی تظاهرات و ابراز وجود عقاید در نظر خواهند گرفت و فعالیت های خود را تشدید و بیشتر خواهند کرد.

از جمله حساب کاربری یکی از راست گرایان در واکنش به اظهارات ترامپ آمادگی خود را در برابر دستورات ترامپ اعلام نموده و حساب های کاربری متعدد دیگری نیز با تصاویر نژادپرستانه از اظهارات اخیر ترامپ در مناظره انتخاباتی حمایت نموده اند.

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا عنوان پسران افتخار را که ترامپ در سخنان خود به آن ها اشاره نموده است، مربوط به یک گروه افراطی و بنیادگرا می داند که با سفیدپوستان ملی گرا مرتبط است و گروه مشابه آن ها نیز دختران افتخار نام دارد.

براساس اطلاعات موجود، این گروه در سال 2016 نخستین بار از سوی یکی از چهره های رسانه ای بنیادگرا و نزدیک به جمهوری خواستار به صورت غیررسمی تاسیس شد و طی سال های بعد در دولت ترامپ حتی مجوز هم گرفت و برای خود شعار و پرچم و لباس خاصی را طراحی نموده است.

زمینه فکری آنان برتر پنداری غرب و سفیدپوستان است و گرایش فکری خود را برترین نوع تفکر می دانند و دارای زمینه های فکری شدید اسلام هراسی، زن ستیزی و ضد مهاجرت هستند.

یکی از زمینه های مشترک این گروه با ترامپ، وجود کلاه قرمز میان هر دو است که ترامپ به عنوان نماد تبلیغاتی خود گاه در سخنرانی ها بر سر می گذارد و البته همین کلاه قرمز نماد گروه افراطی پسران افتخار هم است.

این گروه افراطی در سال 2017 اعتراضاتی را با عنوان اتحاد راست گرایان برگزار کرد که در شارلوتسویل و واشنگتن به خشونت کشیده شد و به تازگی نیز علیه معترضان به نژادپرستی فعال شده و با صف کشی در برابر اعتراضات ضدنژادپرستی این گونه تظاهرات را به خشونت می کشاند و در کوشش است تا از برگزاری اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا جلوگیری کند.

با این حال این گروه راست گرا و به شدت نژادپرست از اصول مورد تاکید دولت ترامپ به شدت حمایت می نمایند و به نظر می رسد که ترامپ نیز با اطلاع کامل از حمایت این گروه در مناظره اخیر خود نام این گروه را تکرار نموده است و در این صورت تردید کمی باقی می ماند که در واقع ترامپ روی حمایت گسترده راست گرایان و بنیادگرایان نژادی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حساب باز نموده و حمایت این گروه ها نیز از ترامپ علنی و تعیین خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1265

به "ترامپ روی حمایت نژادپرستان حساب باز نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ روی حمایت نژادپرستان حساب باز نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید