تهران هفته آینده تعطیل است؟

به گزارش مجله رویای کره ای، شاخص آلودگی هوا در تهران رکورد زده و گفته می گردد روزهای اخیر آلوده ترین روزهای تهران در چند سال اخیر بوده است. مدارس و دانشگاه ها در تمام مقاطع غیرحضوری شده اما همچنان آلودگی به قوت خود باقی است و حالا زمزمه تعطیلی تهران شنیده می گردد.

تهران هفته آینده تعطیل است؟

به گزارش تجارت نیوز، آلودگی هوای تهران بسیاری را بر آن داشته که این سوال را مطرح نمایند که آیا هفته آینده تهران تعطیل است یا نه؟

در این میان محسن دهنوی، نماینده تهران، در توییتی نوشت با استاندار تهران صحبت نموده و خواهان تشکیل زودهنگام کارگروه آلودگی هوا شده تا اگر لازم شد زودتر تعطیلی ها اعلام گردد.

این نماینده تهران در توییت خود نوشت: اگر قرار است اوایل هفته آینده تعطیل گردد، الان اعلام کنید.

اما شرایط هوای تهران در روزهای آینده چگونه است؟ پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد آلودگی هوای تهران طی روزهای آینده ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران هم درباره این شرایط گفت: تنها چیزی که در این شرایط می تواند به کاهش انباشت آلاینده ها یاری کند، وزش باد قابل ملاحظه است. البته تا اواسط هفته آینده باد قابل ملاحظه ای نداریم.بر این اساس انتظار می رود که روند آلودگی هوا در روزهای هفته آینده هم پابرجا باشد.

البته شرکت کنترل کیفت هوای تهران اعلام نموده که کمی از اندازه آلایندگی هوای تهران کم شده است. طی 24 ساعت گذشته، شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد 159 بود که ناسالم برای همه گروه ها تلقی می شد. اما امروز آدینه 25 آذر شاخص آلودگی هوا 141 است که برای گروه های حساس ناسالم است.

نکته مهم در آنالیز آمارهای شرایط هوای تهران، افزایش تعداد روزهای هوای ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک است. آنطور که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گزارش داده، تعداد روزهای ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک در تهران نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

بعلاوه تا کنون تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس نیز در امسال نسبت به سال گذشته، حدود یک و نیم برابر افزایش داشته است. البته باید دقت داشت که با توجه به شرایط فعلی تا انتها سال تعداد روزهای ناسالم بیشتر هم می گردد.

به نظر می رسد مقامات برنامه ای برای کاهش آلودگی هوا ندارند و تنها نکته امیدوارنماینده برای آنها وزش باد یا بارش باران است که هوا را بهبود بخشد. واگرنه ممکن است طرح تعطیلی تهران در روزهای آینده مطرح گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2200

به "تهران هفته آینده تعطیل است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران هفته آینده تعطیل است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید