حمایت شورای شهر از گزارشگران تخلفات شهرداری

به گزارش مجله رویای کره ای، اعضای شواری اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا به فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارشات شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران رأی مثبت دادند.

حمایت شورای شهر از گزارشگران تخلفات شهرداری

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارشات شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران روی میز بررسی قرار گرفت و مجید فراهانی در دفاع از فوریت این طرح گفت: برای مقابله و مبارزه با فساد اگر بخواهیم صرفا به اقدامات دستگاه های نظارتی ، امنیتی و یا گزارشات حسابرسی بسنده کنیم قطعا هیچ دستاورد جدی جزو شناسایی فسادهای انجام شده نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم صرفا برخورد با فسادهای انجام شده نیست، اظهار کرد: مردم می خواهند مجریان و عامران فساد نتوانند فسادشان را تکرار کنند و به همین دلیل برای تحقق این مهم چاره ای جز کمک دریافت از مردم نداریم.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر با بیان این که موثر ترین و کارآمدترین سازوکارهای نظارتی در دنیا مبتنی بر دخیل کردن مردم در فرآیند نظارت است اظهار کرد: آمارهای بین المللی نشان می دهد که گزارشگری مردم اصلی ترین ابزار کشف فساد و کاهش آن است. به همین دلیل به گونه ای که از این افراد با عنوان سوت زنی نام می برند و لازم است که گزارش دهندگان فساد در برابر هر گونه انتقام جویی و بد رفتاری حمایت شوند.

وی با تاکید بر لزوم جذب گزارشگری مردم در کشف فسادهای شهرداری گفت: بر همین اساس این طرح را پیشنهاد می دهیم و امیدواریم با کمک شهرداری و اعضای شورای شهر گزارشات مردمی در مورد فساد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران، بهاره آروین به عنوان مخالف فوریت این طرح اظهار کرد: من با متن طرح مخالف نیستم اما دقت داشته باشید که پیش از این در مصوبه تعارض منافع، بندی وجود دارد که در آن به گزارشگری امن تخلفات تاکید شده است.

حجت نظری نیز به عنوان موافق فوریت این طرح گفت: این که ما یک جایی به شهرداری لایحه دادیم و آن را مجاب کردیم که کار کند این حق را که مجددا بر موضوعی تاکید کنیم را سلب نمی کند. هر چند که وقتی ظرف زمانی برای شهرداری تعیین می کنیم آنها کار را چند ماه کش می دهند و حتی بعضا می گویند که لوایح را به معاونت برنامه ریزی دادند و یا آن جا معطل مانده است.

به گزارش خبرنگاران، در نهایت اعضای شواری اسلامی شهر تهران به فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارشات شهروندان در باره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران رأی دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 674

به "حمایت شورای شهر از گزارشگران تخلفات شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت شورای شهر از گزارشگران تخلفات شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید