سازمان دنیای بهداشت: دنیا در خطر شیوع سویه امیکرون است

به گزارش مجله رویای کره ای، سازمان جهانی بهداشت امروز بیان کرد، نوع نو ویروس کرونا احتمالا در سطح بین المللی توسعه می یابد و خطر جهانی بسیار بالا افزایش موارد ابتلا به ویروس را به همراه دارد.

سازمان دنیای بهداشت: دنیا در خطر شیوع سویه امیکرون است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز، روز دوشنبه بیان کرد، نوع تازه ویروس کرونا احتمالا در سطح بین المللی توسعه می یابد و خطر جهانی بسیار بالا افزایش عفونت را به همراه دارد که می تواند عواقب شدید در بعضی منطقه ها داشته باشد.

این سازمان هشدار داد، امیکرون دارای تعداد بی سابقه ای از جهش های سنبله است و بعضی از انها به علت تاثیر بالقوه بر جهت همه گیری نگران نماینده هستند.

آژانس ملل متحد از 194 کشور عضو خود خواست تا واکسیناسیون گروه های دارای اولویت بالا را تسریع نمایند و با پیش بینی افزایش تعداد موارد، اطمینان حاصل نمایند که برنامه های کاهش برای حفظ خدمات بهداشتی ضروری وجود دارد.

تا به امروز، هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با امیکرون گزارش نشده، اگرچه تحقیقات بیشتری برای ارزیابی پتانسیل این سویه برای فرار از محافظت در برابر ایمنی ناشی از واکسن ها و عفونت های قبلی مورد احتیاج است.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت آمده است: افزایش موارد، صرف نظر از تغییر در شدت، ممکن است تقاضاهای زیادی را برای سیستم های مراقبت بهداشتی ایجاد کند و ممکن است منجر به افزایش عوارض و مرگ و میر گردد. تاثیر آن بر جمعیت های آسیب پذیر، به ویژه در کشورهایی که پوشش واکسیناسیون پایینی دارند، قابل توجه خواهد بود.

این سازمان در تازهترین دستورالعمل خود تکرار کرد که کشورها باید از رویکرد مبتنی بر ریسک برای تنظیم به موقع اقدامات بین المللی سفر استفاده نمایند. در این بیانیه آمده است که توصیه های بیشتری در راه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1933

به "سازمان دنیای بهداشت: دنیا در خطر شیوع سویه امیکرون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان دنیای بهداشت: دنیا در خطر شیوع سویه امیکرون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید