سیستم ایمنی بدن تان را با این مواد غذایی تقویت کنید

به گزارش مجله رویای کره ای، با انتخاب غذای مناسب می توانید مواد مغذی را برای سیستم ایمنی بدن خود فراهم کنید که برای عملکرد آن بسیار مهم هستند. ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و مواد معدنی می توانند به مبارزه با نقاط ضعف آن یاری نمایند. در این مطلب از مواد غذایی نام برده شده که به تقویت سیستم ایمنی شما یاری می نمایند.

سیستم ایمنی بدن تان را با این مواد غذایی تقویت کنید

به گزارش بهداشت نیوز، سیستم ایمنی مکانیسم دفاعی بدن شما در برابر عوامل خارجی مانند باکتری ها، ویروس ها، انگل ها یا سموم است. این سیستم حتی علیه سلول های خودش که به دلایلی تغییر نموده اند، مثلاً سلول های سرطانی به صورت دفاعی عمل می نماید. علاوه بر این، فرآیند هایی مانند التهاب و بهبود زخم نیز احتیاج به عملکرد مناسب سیستم ایمنی دارند.

با انتخاب غذای مناسب می توانید مواد مغذی را برای سیستم ایمنی بدن خود فراهم کنید که برای عملکرد آن بسیار مهم هستند. ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و مواد معدنی می توانند به مبارزه با نقاط ضعف آن یاری نمایند.

غذا هایی که به تقویت سیستم ایمنی شما یاری می نمایند

رابطه بین غذا و عملکرد سیستم ایمنی بدن موضوع تحقیقات در دهه های اخیر بوده است. تعیین شده که جذب کافی از مواد مغذی مانند روی، سلنیوم، آهن، مس، ویتامین های A، C، E و B-6 و اسید فولیک می تواند پاسخ ایمنی را بهبود بخشد. از سوی دیگر، اجزای بعضی غذا ها نیز می توانند به عنوان تعدیل نماینده ایمنی عمل نمایند؛ بنابراین حفظ یک رژیم غذایی متعادل لازم است.

هندوانه

هندوانه دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی و ترکیبات زیست فعالی است که به تندرستی ما یاری می نماید. مصرف آن نه تنها با کاهش نشانگر های التهابی مرتبط است، بلکه با بهبود پاسخ ایمنی نیز مرتبط است. برای کاهش خطر بیماری آن را بخورید.

ماست

یکی دیگر از مواد غذایی خوشمزه و سالم که به ما یاری می نماید تا سیستم ایمنی بدن را در شرایط مطلوب حفظ کنیم، ماست طبیعی است. به لطف محتوای پروبیوتیک، یعنی کشت باکتری های زنده میکروبیوتا و اتفاقاً مکانیسم های دفاعی را تقویت می نماید.

این باکتری ها در روده مستقر می شوند و از نفوذ باکتری های مضر جلوگیری می نمایند. ماست کیفیت رژیم غذایی را بهبود می بخشد، زیرا حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، روی، ویتامین های B و پروبیوتیک ها است.

بنابراین، گنجاندن آن در برنامه غذایی، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری ها و عفونت ها را کاهش می دهد. می توانید آن را در وعده صبحانه، میان وعده یا شام مصرف کنید.

سیر

بر اساس اطلاعات موجود در مجله تحقیقات ایمونولوژی، سیر حاوی آلیسین است، ترکیبی که می تواند سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عفونت ها و باکتری ها تقویت کند. تخمین زده می گردد که افرادی که به طور منظم سیر مصرف می نمایند نسبت به افرادی که سیر مصرف نمی نمایند کمتر در معرض ابتلا به آنفلوانزا هستند.

قارچ خوراکی

قارچ های خوراکی به علت تطبیق پذیری و طعم محبوب شده اند. با این حال، فراتر از این، آن ها به عنوان متحدان افزایش دهنده سلامت نیز شناخته شده اند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی میکروبیولوژی پزشکی نشان داد که قارچ ها منبعی از ترکیبات فعال زیستی مهم هستند و بعلاوه به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند. آن ها دارای خواص ضد باکتریایی، ویتامین ها (B 1، B 2، B 12، C، D و E)، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند که به سلامتی یاری می نمایند. آن ها حتی به علت توانایی خود در یاری به تنظیم کلسترول نیز شناخته شده اند.

هویج

هویج یک سبزی مغذی است که می توان از آن در بسیاری از دستور العمل ها استفاده کرد. اطلاعات منتشر شده در مجله علوم و فناوری غذایی نشان می دهد که مهم ترین منبع کاروتنوئید ها در رژیم غذایی کشور های غربی است. علاوه بر این، مواد زیست فعال دیگری نیز دارد که برای سلامتی مفید هستند.

مصرف منظم هویج عملکرد های سیستم ایمنی را تقویت می نماید، هضم غذا را بهبود می بخشد، سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد و به طور کلی سلامت جسمی و روانی را ارتقا می دهد. پیشنهاد می کنیم آن را به صورت آب میوه و سالاد مصرف کنید.

مصرف غذا های غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات زیست فعال می تواند به ما در تقویت عملکرد سیستم ایمنی یاری کند. با این حال، همواره توصیه می گردد که با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا برنامه های غذایی کاملی را با توجه به احتیاج های خود دریافت کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2126

به "سیستم ایمنی بدن تان را با این مواد غذایی تقویت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم ایمنی بدن تان را با این مواد غذایی تقویت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید