شمار قربانیان سیل پاکستان به بیش از 630 نفر رسید

به گزارش مجله رویای کره ای، سازمان مدیریت بحران پاکستان اعلام نمود: در بارندگی های فصلی سال جاری در این کشور دستکم 635 نفر کشته شده اند.

شمار قربانیان سیل پاکستان به بیش از 630 نفر رسید

به گزارش دیلی تایمز، رکوردزنی بیست ساله بارندگی های فصلی در پاکستان طی دو ماه گذشته باعث افزایش چشمگیر قربانیان حوادث ناشی از بارندگی ها در این کشور شده است.

سازمان مدیریت بحران پاکستان (NDMA) در گزارشی به آخرین خسارت های بارندگی های فصلی سال جاری این کشور پرداخته و اظهار داشت: در حوادث ناشی از بارندگی های دو ماه اخیر (ژوئیه - آگوست) از جمله سیل، رانش زمین، ریزش سقف و دیوار منازل مسکونی و برق گرفتگی دستکم 635 نفر در منطقه ها مختلف پاکستان جان خود را از دست داده اند.

این گزارش اضافه نمود: در بارندگی های فصلی سال جاری بیش از 1100 نفر در حوادث گوناگون زخمی شده و 72500 منزل مسکونی به صورت کلی و جزئی خسارت دیده اند. این در حالی است که تخمین زده می گردد بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در اثر بارندگی ها آسیب دیده اند.

گزارش رسانه های پاکستانی حاکی است بارندگی های فصلی همچنان در بسیاری از منطقه ها این کشور ادامه دارد. بطوریکه شدت این بارندگی ها همچنان باعث بروز سیل در منطقه ها مختلف استان بلوچستان از جمله کویته و منطقه ها جنوبی استان پنجاب و بخش های از استان سند شده است.

به گفته منابع خبری آب گرفتگی شدید معابر و خطر بروز سیل در منطقه ها مختلف استان سند باعث شد تا دولت محلی این استان امروز (پنجشنبه) را برای تمامی آموزشی و مدارس تعطیل رسمی اعلام کند.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز امروز در پیامی با ابراز تاسف از جان باختن تعداد زیادی از افراد در حوادث ناشی از بارندگی های فصلی سال جاری از سازمان مدیریت بحران این کشور و سایر نهاد های ذیربط خواست تا فورا به منطقه ها سیل زده رسیدگی نموده و تمام یاری های لازم را به این منطقه ها ارسال نمایند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی پاکستان مقدار بارندگی های فصلی سال جاری در بعضی از استان های این کشور 250 درصد بیشتر از میانگین سالانه بوده که در پی آن رکورد بیست ساله بارندگی در بعضی از شهر های پاکستان شکسته شده است.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2141

به "شمار قربانیان سیل پاکستان به بیش از 630 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان سیل پاکستان به بیش از 630 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید