طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه در شیشه با ماندگاری بالا

به گزارش مجله رویای کره ای، ساخت کمپوت برای تمامی میوه ها مشابه است و معمولا با دو روش صورت می گیرد. اولین نکته ای که برای تهیه کمپوت آلبالو باید به آن توجه داشته باشید این است که از میوه های له شده و دارای زدگی استفاده نکنید. دومین نکته در ساخت کمپوت این است که میزان پخت میوه در دو روش، بستگی به نوع میوه می تواند، کم یا زیادتر شود. مثلا کمپوت سیب و کمپوت گلابی نسبت به کمپوت آلبالو و گیلاس، زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند. در ادامه روش تهیه کمپوت آلبالو که مشابه طرز تهیه کمپوت گیلاس می باشد را با روشی که ماندگاری بیشتری دارد، ارائه میدهیم.

طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه در شیشه با ماندگاری بالا

طرز تهیه کمپوت آلبالو

مواد لازم
آلبالو1 کیلوگرم
شکرنیم کیلوگرم
آب3 لیوان

مراحل تهیه کمپوت آلبالو خانگی

  • برای تهیه کمپوت آلبالو، ابتدا برگ و ساقه های آلبالو ها را جدا کرده و آن ها را می شوییم و کنار می گذاریم تا آب آن گرفته شود و آلبالو ها خشک شوند.
  • حالا شربت کمپوت را تهیه می کنیم.
  • برای تهیه شربت، آب و شکر را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا شربت در آب حل شود و بعد از چند جوش شربت را از روی حرارت بر می داریم.
  • آلبالو ها را در شیشه مورد نظر ریخته و بعد شربت را روی آن می ریزیم به طوری که روی آلبالو ها کاملا پوشیده شود.
  • سپس در شیشه ها را با در فلزی محکم می بندیم.
  • در یک قابلمه متناسب با اندازه شیشه های کمپوت آب ریخته و شیشه ها را داخل آب قرار می دهیم به طوری که آب حداقل تا نیمه شیشه ها را بپوشاند.
  • قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا آب داخل قابلمه کم کم به جوش آید.
  • بعد از اینکه آب به جوش آمد، زیر حرارت را کم می کنیم تا به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر کمپوت آلبالو در آب بماند و آماده شود.
  • سپس کمپوت را از آب خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.
  • کافی است بعد از خنک شدن در محیطی تاریک و خنک بیرون از یخچال نگهداری کنید.

سخن آخر

برای درست کردن یک دسر خوشمزه و مقوی و در عین حال رژیمی گاهی به کمپوت کردن انواع میوه ها می توانیم فکر کنیم. با کمپوت کردن آلبالو علاوه بر بهره بردن از خواص آن، در چهار فصل می توانیم میوه مورد علاقه مان را بخوریم و لذت ببریم. همچنین پیشنهاد می کنیم روش خشک کردن آلبالو، طرز تهیه اسموتی آلبالو و طرز تهیه لواشک آلبالو را نیز در انگیزه دنبال کنید و از این میوه بیشترین بهره را ببرید.

شما به چه روشی کمپوت آلبالو را تهیه می کنید؟ در پایین همین صفحه نظرات خود را با ما و دیگر دوستانتان در انگیزه، در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1232

به "طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه در شیشه با ماندگاری بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه در شیشه با ماندگاری بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید